Bardzo ważne jest działanie zakładów hotelarskich bowiem ludzie często wyjeżdżają w różnego rodzaju podróże i korzystają z usług świadczonych przez hotele. W Polsce mamy mnóstwo takich jednostek gdzie goście mogą spędzić noce, są to nie tylko hotele, ale również motele, pensjonaty, schroniska, pola biwakowe, zakłady uzdrowiskowe, campingi, domy wycieczkowe, schroniska młodzieżowe, zajazdy, domy gościnne i tym podobne. W każdym z województw jest dużo takich obiektów w których można się zatrzymać na dłuższy bądź krótszy czas. Każde miasto czy miejscowość gdzie są ciekawe rzeczy do obejrzenia powinna się postarać o wybudowanie jak największej ilości hoteli czy innych jednostek noclegowych żeby turyści mieli się gdzie zatrzymać. Na przykład Małopolska, a dokładniej chociażby Zakopane czy Kraków mają odpowiednią ilość miejsc noclegowych gdzie turyści chętnie przyjeżdżają, przebywają, a także niejednokrotnie do nich powracają. Także w Warszawie oraz innych wielkich miastach hotelarstwo działa bez zarzutów. Należy jednak wiedzieć, że, aby hotel przyciągał rzesze turystów, musi być właściwie prowadzony czyli winien mieć wysoki standard wyposażenia, a także świadczonych usług, obsługa ta w recepcji jak i w całej reszcie hotelu powinna być odpowiednio przeszkolona, a co najważniejsze, miła. Bowiem gość chętnie powróci, a nawet zareklamuje dany hotel swoim znajomym i bliskim jeżeli jego pobyt będzie naprawdę udany, nie spotka go żadna przykrość ani też jakiekolwiek niedogodności. Obowiązuje zatem zasada lepiej mieć jednego zadowolonego gościa niż dziesięciu niezadowolonych gdyż ten jeden zrobi dobrą opinie naszemu hotelowi, a tych dziesięciu będzie źle rozpowiadało o naszym hotelu co zniechęci inne osoby do zatrzymania się w nim. Dobrze prosperujący zakład hotelowy musi spełniać wszystkie obowiązujące kryteria, tak więc jednostki mieszkalne powinny mieć odpowiednią wielkość oraz właściwe wyposażenie tak jak przylegające do nich łazienki. Cała reszta hotelu również powinna być należycie przystosowana do obsługi gości hotelowych, a ilość usług dodatkowych powinna być właściwa w stosunku co do kategorii jaką zakład hotelarski posiada. Również od osób pracujących w hotelach zależy w dużym stopniu wizerunek obiektu. Pracownicy powinni zatem być grzeczni, mieć szacunek w stosunku do gości, powinna panować atmosfera przyjaźni, muszą starać się zrozumieć drugiego człowieka oraz potrafić prowadzić rozmowę. Obsługa hotelowa powinna również zawsze być gotowa na niesienie pomocy wszystkim gościom, a także innym pracownikom hotelu. Dobrze by było ażeby służba obiektu hotelowego posiadała cechy psychiczne między innymi takie jak poczucie godności osobistej, uczciwość, dobra pamięć słuchowa, a także wzrokowa, szybka orientacja, zdolność radzenia sobie we wszystkich trudnych sytuacji, szybkie podejmowanie decyzji, zdolność samo kontrolowania się, zdyscyplinowanie, chęć podnoszenia swoich kwalifikacji oraz nauki języków obcych, a także zorganizowanie. Dzięki spełnianiu wszystkich wymagań, z pewnością żaden hotel nie opędzi się od gości.